Czym jest system CRM?
Customer Relationship Management, czyli zestaw procedur i narzędzi wspierający zarządzanie kontaktem z klientami.
Koncepcja CRM pozwoli na bieżące kreowania lojalności klientów poprzez efektywne zaspokajanie ich indywidualnych potrzeb, zaś pośrednio pozyskiwanie nowych konsumentów. Integruje działania w zakresie sprzedaży, realizacji zamówień oraz oferowanie usług jednocząc wszystkie składowe procesu.
Elementy systemu CRM:
- komunikacyjny (interakcyjny) – odpowiada za komunikację z klientem
- operacyjny (front-office) – odpowiada za automatyzację procesów biznesowych (sprzedaż, marketing, serwis)
- analityczny (back-office) – odpowiada za analizę zachowań klientów
Korzyści z oprogramowania CRM:
- wzrost przychodów
- poprawa kontaktów handlowych
- elastyczność dzięki skalowalności
- lepsza obsługa klienta
- zwiększona sprzedaż krzyżowa i sprzedaż rozszerzona
- informacja o aktualnych trendach
- profilowania klientów i lepszy marketing docelowy