:::: MENU ::::

ExMarketing

Marketing

CRM dla biznesu

  • lip 30 / 2013
  • 0
CRM dla biznesu

CRM dla biznesu

Czym jest system CRM?

Customer Relationship Management, czyli zestaw procedur i narzędzi wspierający zarządzanie kontaktem z klientami.

Koncepcja CRM pozwoli na bieżące kreowania lojalności klientów poprzez efektywne zaspokajanie ich indywidualnych potrzeb, zaś pośrednio pozyskiwanie nowych konsumentów. Integruje działania w zakresie sprzedaży, realizacji zamówień oraz oferowanie usług jednocząc wszystkie składowe procesu.

Elementy systemu CRM:

  • komunikacyjny (interakcyjny) – odpowiada za komunikację z klientem
  • operacyjny (front-office) – odpowiada za automatyzację procesów biznesowych (sprzedaż, marketing, serwis)
  • analityczny (back-office) – odpowiada za analizę zachowań klientów

Korzyści z oprogramowania CRM:

  • wzrost przychodów
  • poprawa kontaktów handlowych
  • elastyczność dzięki skalowalności
  • lepsza obsługa klienta
  • zwiększona sprzedaż krzyżowa i sprzedaż rozszerzona
  • informacja o aktualnych trendach
  • profilowania klientów i lepszy marketing docelowy
Masz pytanie? Zaczep nas Kontakt